Der Markt fragt Scrum nach. Die Kunden der T-Systems auch. Die Kunden der T-Systems sind zum Teil Konzernintern und auch Konzernextern.
Dazu sollen Antworten auf folgende Fragen gefunden werden:
- Wie Scrum in einem Großkonzern einführen?
- Mit Matrixstrukturen? Mit dezentralen Teams?
- Wie kann man den Scrum Prozess in bestehenden Abteilungen und Bereichen abbilden?
- Wie findet man die richtigen Mitarbeiter für Scrum ?
- Wie soll am besten die Scrum Master und Product Owner Rolle umgesetzt werden?
- Welche Tools wähle ich aus für eine Scrum Einführung im Großkonzern?
- Wer muss auf Scrum und wie geschult werden?
Präsentation Download
- Methodenbericht
- Anwenderbericht
Referent: Markus Willner; T-Systems
Markus Willner is working as a Senior Project manager and Scrum Master at the Next Generation Client department of T-Systems. Currently he is working in the automotive industry and in several T-Labs research and development projects with Scrum . He is charge of the Scrum Competence Center in Berlin for T-Systems and is supporting the organization as a Scrum Coach. He has been involved in Developer Marketing and Technical Project Management for the Developergarden.com project. His work experience since 2000: IT- and Telco project management in international research-, development and innovation projects, IT consulting, E-Commerce and E-Business lecturer, project fields: P2P, Galileo, IP v6, IPTV, community services, VOIP IM clients, international working experience in France, Hungary, Canada, Brazil and China.